torsdag 9 februari 2012

Mitt (typ) nyårslöfte

Jag tror inte på nyårslöften. Jag tror inte att man kan ändra sitt beteende över en natt. Jag tror det måste byggas upp under en tidsrymd som varierar från person till person. Det känns som att de flesta nyårslöften låter ungefär som "Jag ska sluta snusa/röka, jag ska sluta med godis, jag ska börja träna minst fyra dagar i veckan" osvosv. Man håller det ett tag men sen skiter det sig. Och visst, vissa har den disciplinen att dom fixar det men majoriteten av befolkningen gör det inte.

Men vi gör ett försök till ett typ nyårslöfte i år. Det får bli "typ nyårslöfte" eftersom jag kom på det idag. Så ett nionde februari löfte. Jag ska helt enkelt bli bättre på att fotografera! Jag ska göra det oftare och jag ska försöka att utvecklas på det. För jag tycker att det är skitkul och ändå har systemkameran stått och samlat lite damm på sista tiden. Så mer fotograferat ska det bli!

Här är några bilder som är tagna sen jag skaffade kameran för drygt ett år sen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar