måndag 27 juni 2011

Sandra Fält Barbalace

Idag så fyller en av mina absolut bästa vänner 21 år. Och jag är otroligt ledsen över att jag inte får se, krama eller prata med henne på hennes födelsedag. Hon är nämligen nere i Italien sen i augusti förra året. Men Sandra, jag hoppas att du vet att jag tänker på dig i princip varje dag! Jag saknar dig så otroligt mycket att det gör ont ibland. Det är en sån stor kontrast att gå från att se varandra varje dag till att inte träffas alls.
Rätt sjukt att vi kunde hitta varandra egentligen. Vi är så otroligt olika men ändå så djävulskt samma. Vi passar verkligen varandra som handen i handsken då vi får fram de bästa av varandra. Vi kompletterar varandra helt enkelt. Du vet alltid vad jag tänker och känner, ibland före jag ens vet det själv! Det är nästan så att vi avslutar varandras meningar.

Jag hoppas innerligt att du vet att jag är glad för din skull. Att du vågade åka ner till Italien och leva där nere för fotbollen. Ett nytt land, ett nytt språk och inga vänner. Den enda du hade där nere var Angelica. Eller den enda och enda, det lät lite deprimerande :P Men du fattar vad jag menar ;) Så sent som igår när jag läste din anteckning på facebook och blev tvungen att se den där "videon" med alla bilder på dig och mig så började gråta för jag ville bara ha dig hemma hos mig igen.

 <3
Åh, jag tänker på dig så ofta så det är inte sant! Och nu när du fyller år så kommer så många fina minnen tillbaka. Som den gången på stadsfesten då du fyllde år. Och du hade verkligen din partyhatt på dig under hela utekvällen. Men du blev ledsen när snöret gick sönder så när du gick på toaletten så letade jag upp den ambulanskillen och tejpade igen den. Och efteråt var du naturligtvis tvungen att hitta ambulanskillen och tacka honom personligen för den lilla tejpbiten. Och så fick vi lite godis för det hahaha. Eller den gången då vi hade en gemensam födelsedagsfest med partytältet och gräsan var hit ner. Och vi bakade dom där apgoda tårtorna. Med banantävlingen och din systers telefonsamtal som fick dig att börja gråta och det ledde av någon outgrundlig anledning till att du fick choklad i hela ansiktet? Och hur glad du blev när Mark skrällade och faktiskt kom och hälsade på oss när han inte skulle det!
Nä, är ledsen att jag missar din födelsedag det här året för nu är det snart ett år utan nya minnen med dig. Men jag vet att det skulle kunna gå fem år utan att vi träffar varandra men när vi väl gör det så kommer allting vara precis som vi lämnade det senast. Jag älskar dig Sandra! Hoppas att du har/får en underbar dag. Grattis på födelsedagen <3

1 kommentar:

  1. Älskar dig Amanda <3
    Det var det finaste någon någonsin i heeela mitt 21 åriga liv har skrivit till mig..
    Grät i mängder kan jag säga!
    Tack för att du finns och för att vi funnit varandra.
    /Din Sandra

    SvaraRadera