fredag 2 maj 2014

Hundspår och valborgs

Hallå bloggen! Hehe kände mig inte alls som fjorton när jag skrev det där. Hänger uppe i Kalix nu några dagar. Oliver är iväg och jobbar så då tänkte jag passa på att blogga lite.

På allmänlydnadskursen i tisdags så fick vi testa på att spåra. Var faktiskt oväntat roligt! Ska absolut göra om det! Vi testade viltspår så då fick man först gå och dra antingen en rådjursklöv eller en älgklöv i skogen i ca 100 meter. Sen fick spåret lägga sig en stund innan man gick och skulle spåra. Kul! Synd att kameran hakade upp sig så man fick bara en mindre bra bild.

Och i förrgår var det ju valborgs! Bilade upp till Kalix direkt efter jobbet och gjorde mig iordning här uppe. Sen åkte vi till "andra Oliver" och Jennifer. Båda Oliver jobbade tillsammans på dressmann i Skellefteå. Sen har andra Oliver varit bc här i Kalix innan min Oliver var det. Han och Jennifer håller på att flytta till Luleå för han har den butiken nu. Men vi hade en jättemysig kväll! Åt oxfilé och potatisgratäng plus att dom även bjöd på en grym efterrätt! Sen spelade vi lite olika spel och helt plötsligt hade klockan hunnit bli tre på natten. Bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar