onsdag 29 januari 2014

Bitter katt

Åh, Zelda är inte nöjd med kragen! Har varit hemma från jobbet idag för att kolla till henne. Hon är så "obekväm" (i brist på bättre ord) i tratten. Lämnade henne på soffan igår kväll innan det var läggdags och imorse hittade jag henne på samma plats. Hon hade inte rört sig och låg i sitt eget kiss. Sekunden som jag tog av tratten satt hon sig upp och började frenetiskt tvätta av sig.

Så jag kände att jag inte kunde lämna henne själv hela dagen med tratten på. Har tagit av den stundvis för att hon ska äta och dricka men sen försöker hon slicka på stygnen (sitter dock ett plåster i vägen) så jag passar henne en stund och hindrar henne från att tvätta sig där men efter en stund så åker tratten på igen. Hon accepterar den lite, lite bättre nu, hon kan åtminstone gå med den. Men ligger oftast bara still när den är på. Stackars liten <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar