torsdag 6 februari 2014

Finaste lillpojken


Endast 4 veckor gammal

Alltså den här pärlan är så himla fin och go! Jag är fantastisk tacksam över att Oliver ignorerade alla som tyckte att han verkligen inte borde köpa en chihuahua. Även jag hade alla dom här förutfattade meningarna om att dom är små, skälliga, gnälliga och mest bara ivägen. Helt enkelt odugliga hundar som inte ens borde få klassas som en hund eftersom dom är så små. Dock så försökte jag inte övertala Oliver till att han borde skaffa en annan ras, tänkte mer att "hans hund, han får väl köpa vad han vill". Men satt och hoppades i smyg att han skulle ta någonting annat.

4 månader

Men när jag insåg att det var en chihuahua det skulle bli trots att typ alla människor i världen försökte övertala Oliver att ta något annat så satte jag igång att läsa på om den här lilla rasen. Och ju mer jag läste, desto mer tänkte jag "det här är kanske inte så jättefarligt ändå". Och när vi hämtade hem Diego till Skellefteå så var jag såld. Världens finaste, bästaste, smartaste, sötaste lilla hund. Är faktiskt sugen på att skaffa mig en egen chihuahua jag med! Är så glad över att Oliver bestämde sig för att skaffa en hund, över att vi hittade en seriös kennel med valpar som tajmade utlandsresan och att Diego fanns i den kullen. Han är ju helt enkelt för underbar!

8 månader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar