onsdag 9 april 2014

Det här med hund

Det är ju så himla kul med hund! Och då menar jag inte bara att ha en hund hemma som man är ute och går promenader med. Menar inte heller att det är någonting fel med att "bara ha hund". Men fy tusan så kul det är att träna hund. Har senaste veckorna varit med på åbyn-byskes torsdagsträningar som är öppen för alla. Och det är så kul att se skillnad. Även fast vi inte håller på med särskilt komplicerade grejer (är så mycket störningar som han inte är van vid) så är det kul att se när det ger någonting. Från att inte kunna titta mig i ögonen ens när vi sitter stilla på marken till att kunna gå flera meter fram och tillbaka utan att släppa kontakten.


Nu i veckan började jag och min kära mor även gå en allmänlydnadkurs där ute. I måndags var det teori utan hund och igår var första träningen med hund. Det gick absolut helt okej med tanke på att det var första gången med ett par nya hundar + att ena tiken var i löpen. Har aldrig hört Diego gny och gnälla så mycket. Men var superkul! Både Titti och Victor är jätteduktiga som ledare.


Och äntligen har det kommit ut en agilitykurs som börjar nu i vår! Har ju tyckt att agility verkar skitkul ända sen jag var typ 16 så nu äntligen ska jag testa på det också. Hoppas verkligen att Diego tycker att det är roligt så att det är någonting man kan träna ordentligt och inte bara testa på. Är dessutom riktigt sugen på att testa träna rallylydnad! Så om det dyker upp en kurs under sommaren så ska man nog gå den också. Hade nästan velat gå det redan nu men det kändes dumt att börja med två olika grenar samtidigt. Men förhoppningsvis så har jag och Diego många, många år på oss att bli grymma på båda två ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar