torsdag 27 mars 2014

Jobbiga jobb-läget

För er som inte är så insatta i mitt dagtidsjobb så är det rätt enkelt. Jag åker omkring till olika företag för att rengöra deras stora kaffemaskiner. Jag gör även lite lätta reparationer. Så man hänger ju en del i olika fikarum, så att säääg ;) hyser en hat-kärlek till dom gånger man kommer in i ett fikarum som har gofika och det står en i personalen där inne som säger att man får smaka. Som idag. Kom in till ett företag, en kille står vid kaffemaskinen och säger "vi har tårta i kylen om du vill smaka :D"

Wohoo! Lyckan som uppstår när man tittar in i kylen som ser denna tårta. Ingen prinsesstårta här inte, den här såg ju riktigt jäkla god ut!

Och den smärtfulla insikten när man inser att man inte kan äta den. För precis som alltid så får man "mat-inbjudningen" när bara en eller två människor står där inne. Och dom går alltid därifrån... Och jag kan ju inte bara plocka ut och ta för mig av deras fika för då kommer någon annan random in i fikarummet och ser att kaffeteknikern står och trycker i sig deras mat. Ser inte så jättebra ut. Så hata då det händ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar